Cara Download Software

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum..

Hari ni ingin aku kongsikan kepada pembaca iaitu cara untuk download software melalui youtube. Antara sebab aku kongsikan caranya melalui youtube adalah kerana kebanyakan akan ade link di bawah video dari tutorial,

Pembaca boleh tengok gambar dibawah ni


Perhatikan gambar di atas ni.
Mula-mula kamu bukak dulu youtube dan search kat dalam kotak yang aku merahkan. apa yang perlu di search? kamu search software yang kamu inginkan. contoh yang aku nak adalah software illustrator. Sebelum tu aku nak terangkan sedikit mengenai istilah "crack"..

Aku pon tak tahu sangat maksud sebenar die dalam bahasa melayu. cumanya aku konsikan dulu, lepastu kamu akan tahu sendiri.

Setiap software adalah berharga. Dan jika kamu dapat download sofware dan install ke laptop maka pasti ade tempoh selama sebulan sahaja untuk kamu gunakan. Dan kadang-kadang die mintak serial  number (password) untuk kamu buka software tersebut.

Jadi "crack" adalah cara untuk kita gune software untuk selama-lamanya tanpa ade batasan masa seperti sebulan dan sebagainya. pahamkan maksud crack?

Jadi kita sambung semula..
Apa yang kamu perlu taip di kotak seacrh? kamu tulis nama software yang kamu nak dan tambah sedikit ayat seperti "how to download free ......(nama software) carck"/ ........(nama software) crack dan sebagainya. cuma aku syorkan kamu search  dalam bahasa inggeris sebab kebanyakan yang ade orang putih yang buat..

Seterusnya...

Setelah kamu tulis pada kotak seacrh tu, maka kamu buleh layan video tu dulu..
Setelah habis maka kebiasaan die akan kasi link software tersebut di bawah seperti di dalam kotak merah yang aku kotakkan ia. kamu tekan link tu dan akan ada iklan dan kamu tekan skip sekira ade.

sekian..

Comments

Popular posts from this blog

Aku datang sekali lagi dengan dosa wahai Pencipta

Anak Desa “tercampak” 23 Jam di Bandaraya Dubai

Diam disaat mendengar Al-Quran