Kursus Intensif Persediaan ke Timur Tengah

Hari ini 11/8/2015 bermulanya kursus intensif bagi diriku yang akan berangkat ke timur tengah. Peserta yang terdiri dari kalangan seluruh negeri. Kursus ini bertempat di Kem Bina Semangat, Ampang Pecah dan akan berakhir pada 13/8/2015.
Peserta paling ramai kali ini adalah peserta muslimin. Manakala peserta muslimat agak kekurangan. Peserta muslimin akan pergi ke shoubra dan peserta muslimat pula akan meneruskan pengajian di mansuroh. Pengajian yang akan kami ambil ialah pengajian qiraat.

Antara yang ditekankan dalam kursus ini adalah bahasa arab ammi, suasana di Mesir, talaqqi al-quran dan ilmu-ilmu lain, politik di mesir, halangan di mesir, cara berkomunikasi dengan emigrisen dll.

Antara penyampai yang menyampai slot-slot ceramah ialah pensyarah Darul Quran, pelajar lepasan Shobro dan pegawai-pegawai yang menguskan kami.  

Moga yang ini terus istiqamah sampai tamat pengajian. Terima kasih kepada skuat Smutem yang menguruskan segala perjalanan dan urusan kami sebelum kami berangkat ke timur tengah.

Comments

Popular posts from this blog

Aku datang sekali lagi dengan dosa wahai Pencipta

Anak Desa “tercampak” 23 Jam di Bandaraya Dubai

Diam disaat mendengar Al-Quran